Gaming Pokémon Strumfest

Snowle Gunnar Solskjær

Account closed by user request
Joined
Jan 14, 2013
Messages
28,392
Location
Lake Athabasca
Just thought rather than clog up that other thread with shit regarding Pokemon we can strum ourselves silly about it here and set up trades, battles and friend codes or whatever.

Strum away.

Friend Codes...

Snowjoe 4682-8830-9413
Ralaks 0216-2035-5244
elmo 1161-0020-8850
earthquake 1934-1700-8649
TheSkeldinator 1950-8736-5534
Drainy 2320-6241-9599
Heardy 2122-6260-3561
That'sHernandez 1521-3816-5967
Red-Man-Walking 4098-3202-2545
Maestro14 4441-9636-9917
Waldner 3668-8870-7730
Vidic In Moscow 2767-0388-2978


Red Devil 26 2938-7104-8232
Newbies:
Marcelinho87 - 1263-6111-0642
Shinjch - 0104-0167-3263
mitCHley - 4656-6638-5781
 
Last edited:

Randall Flagg

Worst of the best
Joined
May 23, 2009
Messages
45,064
Location
Gorey
I've never played a pokemon game

My kid got the new one today. The y version I think it was.

Is ash and Brock in it?
 

Snowle Gunnar Solskjær

Account closed by user request
Joined
Jan 14, 2013
Messages
28,392
Location
Lake Athabasca
I've never played a pokemon game

My kid got the new one today. The y version I think it was.

Is ash and Brock in it?
Not anymore, but I highly recommend you steal it from your kid and hijack it for yourself.
feck off you absolute weapon!


Please don't make me have to go buy this! Argggggh!
I was going to give you this GIF until I saw the white text!
 

Nighteyes

Another Muppet
Joined
Nov 14, 2012
Messages
25,467
Annoyingly addictive game.

My worst memory was training Pikachu to a high level. My hands shook with excitement when I gave it a thunderstone only for that small piece of shit to reject it. Arrgh!
 

That'sHernandez

Ominously close to getting banned
Joined
Oct 30, 2010
Messages
23,138
Annoyingly addictive game.

My worst memory was training Pikachu to a high level. My hands shook with excitement when I gave it a thunderstone only for that small piece of shit to reject it. Arrgh!
In Pokemon Yellow? It's supposed to reject it, also never give Pikachu a thunderstone, Raichu is rubbish
 

Nighteyes

Another Muppet
Joined
Nov 14, 2012
Messages
25,467
In Pokemon Yellow? It's supposed to reject it, also never give Pikachu a thunderstone, Raichu is rubbish
Yeah I know but I must have forgotten it. Don't think I've ever had a Raichu now that I think of it.

Didn't like any of the games after Gold/Silver. The first 2 generation were the best imo. Simple, yet addictive
 

Nighteyes

Another Muppet
Joined
Nov 14, 2012
Messages
25,467
Loved Charizard as well which is why I played yellow a lot and ended up with them all
 

Nighteyes

Another Muppet
Joined
Nov 14, 2012
Messages
25,467
Venusaur was a bit shit from memory. Think the last attack he learns was some paralysis shit which annoyed me
 

Nighteyes

Another Muppet
Joined
Nov 14, 2012
Messages
25,467
I downloaded a VBA em for mac from coolroms and got the game no worries, but I can't seem to make the vba window any bigger and it's quite small.... any ideas?
My advise would be to delete the VBA and get on with your life.
 

Snowle Gunnar Solskjær

Account closed by user request
Joined
Jan 14, 2013
Messages
28,392
Location
Lake Athabasca
I was always a blastoise man, never actually had a venasaur or any good grass pokemon for that matter.

I named my rival Snowjoe.
:lol: Excellent.

Blastoise is a boss, apparently the new one you can choose one of the three original starters, it's going to be hard to choose between Squirtle and Charmander.
 

Olly Gunnar Solskjær

bacon-hating kebab-dodging Tinder rascal dog
Scout
Joined
Jan 26, 2008
Messages
33,903
Location
Souvlaki space station
I downloaded a VBA em for mac from coolroms and got the game no worries, but I can't seem to make the vba window any bigger and it's quite small.... any ideas?
Haven't used it for about 10 years but if I remember correctly in the options menu if you go to the video or display settings you can choose x1/x2/x3 etc to increase the display.
 

That'sHernandez

Ominously close to getting banned
Joined
Oct 30, 2010
Messages
23,138
Yeah Charmander makes the start really hard but I love Charizard. Bulbasaur was my first ever and I'm not so keen now.
I always go Charmander too. Looks like I'l be downloading LeafGreen now.

Actually, I've already got FireRed
 

That'sHernandez

Ominously close to getting banned
Joined
Oct 30, 2010
Messages
23,138
I was always a blastoise man, never actually had a venasaur or any good grass pokemon for that matter.

I named my rival Snowjoe.
I've just named mine Hectic. Even in Pokemon, I shall fight against his oppression.
 

Shane88

Actually Nostradamus
Joined
Jan 12, 2011
Messages
25,852
Location
Targaryen loyalist
Did they ever release any of the old ones (Red, blue and the likes) on the DS or anything? I'd play them for the nostalgia.

Wouldn't touch any of the new ones where there's about a 1000 pokemon.
 

Olly Gunnar Solskjær

bacon-hating kebab-dodging Tinder rascal dog
Scout
Joined
Jan 26, 2008
Messages
33,903
Location
Souvlaki space station

TheSamulator

classic sam. they love me, tbh
Joined
Feb 6, 2011
Messages
12,455
Location
Väinämöinen
Gold was amazing. I remember my mum and dad getting me it when we went on holiday in France to shut me up in the car. They couldn't get me off the fecking thing!
 

TheSamulator

classic sam. they love me, tbh
Joined
Feb 6, 2011
Messages
12,455
Location
Väinämöinen
Did you ever catch all the Unown?
Nope, i want to have a go at doing all that again though. I was a bit of an idiot with Pokemon when i was younger, it was all about running through it fast and usually using like 1 Pokemon all the time. So i often ended up with one absolute monster and all the others mega underlevelled :lol:
 

Nighteyes

Another Muppet
Joined
Nov 14, 2012
Messages
25,467
I caught all of them but what the feck was the point of them?

Tyranitar (spl) was :drool:
 

Snowle Gunnar Solskjær

Account closed by user request
Joined
Jan 14, 2013
Messages
28,392
Location
Lake Athabasca
Does anyone still hold down whatever buttons they believed help you catch a pokemon when they throw a ball? To this day I still hold down down and B.
 

Minkaro

Full Member
Joined
May 1, 2009
Messages
10,980
Lost interest in the games after Gold/Silver, but the new pair look really good.